Frågor inför resan

Vilka orter kör ni till?
Vi kör till 352 resmål, se våra tidtabeller och vår linjekarta för exakt information.

Kan bussen bli fullsatt om jag inte köper biljett i förväg?
Ja, vi rekommenderar att du köper din resa senast ett par dagar innan avgång.
 
Kan jag boka en specifik plats på bussen?
Nej, vi har inte platsbokning men de fyra platserna längst fram i respektive buss är till för funktionshindrade. Du kan dock köpa ett "dubbelsäte" på vissa av våra avgångar, då har du hela dubbelsätet helt för dig själv.
 
Kan jag köpa en biljett och betala den senare?
Ja, du kan köpa din resa på internet och betala senare om du använder Klara faktura som betalmedel. Då får du hem en faktura som ska betalas inom 14 dagar.

Vilka betalsätt kan jag använda mig av för att köpa min biljett här på webbplatsen?
Du kan betala med VISA, Mastercard, Klarna konto, Klarna faktura, American Express, Eurocard samt via direkbanksbetalning hos Swedbank, Nordea och Handelsbanken. Du kan även betala med tillgodokonto och ombokningsvärde.

Är det samma pris när jag köper min biljett här på webben, per telefon eller över disk?
Nej, när du köper din biljett per telefon eller över disk tillkommer en serviceavgift på f.n 12%.

När är det billigast att åka buss?
Ju tidigare du köper din biljett, desto billigare blir det, läs mer i vår lågprisguide eller gå direkt till vår lågpriskalender när du söker resa.

Kan jag ta med husdjur på bussen?
Ja, men du måste köpa en biljett till ditt husdjur. Glöm inte att läsa våra resevillkor om du reser med husdjur. Husdjuret måste tex. befinna sig i en bur som får plats på sätet.

Kan jag ta med cykel på bussen?
Ja, men läs våra resevillkor först.

Kan jag kliva av på en ort där ni inte har en hållplats?
Nej, vi stannar endast på de hållplatser som finns angivna i tidtabellen.
 
Hur många platser finns det kvar på den buss jag vill åka?
Ring vår kundsupport på 0771- 218 218 för information.

Kan jag använda min biljett på en annan avgång samma dag?
Nej, biljetten gäller endast på angiven avgångstid.
 
Kan jag hyra en buss av er?
Ja, du är välkommen att göra en förfrågan till hyrabuss@swebus.se

Frågor inför resan

Vilka orter kör ni till?
Vi kör till 352 resmål, se våra tidtabeller och vår linjekarta för exakt information.

Kan bussen bli fullsatt om jag inte köper biljett i förväg?
Ja, vi rekommenderar att du köper din resa senast ett par dagar innan avgång.
 
Kan jag boka en specifik plats på bussen?
Nej, vi har inte platsbokning men de fyra platserna längst fram i respektive buss är till för funktionshindrade. Du kan dock köpa ett "dubbelsäte" på vissa av våra avgångar, då har du hela dubbelsätet helt för dig själv.
 
Kan jag köpa en biljett och betala den senare?
Ja, du kan köpa din resa på internet och betala senare om du använder Klara faktura som betalmedel. Då får du hem en faktura som ska betalas inom 14 dagar.

Vilka betalsätt kan jag använda mig av för att köpa min biljett här på webbplatsen?
Du kan betala med VISA, Mastercard, Klarna konto, Klarna faktura, American Express, Eurocard samt via direkbanksbetalning hos Swedbank, Nordea och Handelsbanken. Du kan även betala med tillgodokonto och ombokningsvärde.

Är det samma pris när jag köper min biljett här på webben, per telefon eller över disk?
Nej, när du köper din biljett per telefon eller över disk tillkommer en serviceavgift på f.n 12%.

När är det billigast att åka buss?
Ju tidigare du köper din biljett, desto billigare blir det, läs mer i vår lågprisguide eller gå direkt till vår lågpriskalender när du söker resa.

Kan jag ta med husdjur på bussen?
Ja, men du måste köpa en biljett till ditt husdjur. Glöm inte att läsa våra resevillkor om du reser med husdjur. Husdjuret måste tex. befinna sig i en bur som får plats på sätet.

Kan jag ta med cykel på bussen?
Ja, men läs våra resevillkor först.

Kan jag kliva av på en ort där ni inte har en hållplats?
Nej, vi stannar endast på de hållplatser som finns angivna i tidtabellen.
 
Hur många platser finns det kvar på den buss jag vill åka?
Ring vår kundsupport på 0771- 218 218 för information.

Kan jag använda min biljett på en annan avgång samma dag?
Nej, biljetten gäller endast på angiven avgångstid.
 
Kan jag hyra en buss av er?
Ja, du är välkommen att göra en förfrågan till hyrabuss@swebus.se

 

Din resplan

 
 

Ingen resa vald

Internet & eluttag
se villkor

ingår

Totalt
0 SEK
 

Trafikinfo

Klicka på länken nedan för våra senaste uppdateringar av eventuella störningar i trafiken samt information om övriga frågor som tillfälliga hållplatsbyten, vägarbeten etc.

Till trafikinformation 

Omboka / Avboka

Du kan enkelt omboka eller avboka din biljett om du köpt till omboknings-skydd eller avbokningsskydd.

Till om- och avbokning

Om oss

Vi är marknadsledande inom expressbussresor i Sverige med 10 000 avgångar per vecka och över två miljoner passagerare per år.


Läs mer om Swebus 

Swebus på Facebook 

Swebus Norge på Facebook 

Swebus på Twitter 

 

Lediga tjänster
Läs mer på vår jobbsida

Denna webbplats innehåller så kallade ”cookies”.

Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om: att webbplatsen innehåller cookies, vad dessa cookies används till och hur cookies kan undvikas Cookies används av webbläsaren för att hålla på temporära val och om du svarat på frågor så att du inte behöver svara på samma fråga flera gånger eller kunna avge fler än en röst vid omröstningar.

Vill du inte acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. Genom webbläsaren kan också tidigare lagrade cookies raderas. Se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Texten bygger på text hämtad från Post och Telestyrelsens hemsida www.pts.se.

 

Vänligen observera att du ej kan genomföra köp via Swebus.se om cookies är inaktiverade.

Gå med i vårt nyhetsbrev

Missa aldrig ett erbjudande, gå med i vårt nyhetsbrev.

Klicka här

Visa vanliga swebus.se